Alla beställningar görs på rosmic.se
Samtliga priser på rosmic AB visas inklusive moms (25 %).
Du kan betala med direktbetalning via bank, betalkort SMS/WyWallet och faktura. Betalningssätt väljer du som kund i kassan.
rosmic AB använder Payson för säkra betalningar. Läs mer om Payson på: payson.se
Då du betalar med Payson-faktura har du möjlighet att delbetala alla köp som överskrider 300 kr.
Vi bjuder på fraktkostnaden.
Som konsument har du rätt att ångra ditt köp till och med 14 dagar efter det att köpet genomfördes. Det är tillåtet att försiktigt undersöka varan och ångra sig om den inte uppfyller förväntningarna. För att kunna utnyttja ångerrätten ska varan vara i samma skick som när den togs emot.
Ångerrätten gäller inte hygienartiklar och vissa varor med försegling. Vid ångrat köp står konsumenten för retur och fraktkostnader.
Om varan du fått hem är felaktig eller defekt kan du reklamera varan i upp till 3 år, kunden måste reklamera vara inom skälig tid efter det att felet upptäckts. Kontakta oss på rosmic innan du skickar tillbaka produkten så löser vi problemet så snabbt som möjligt och erbjuder en lösning som vi anser lämplig.
Exempel på åtgärder vi gör vid defekt vara:
• Reparera feletNär det rör sig om felaktig produkt står vi på rosmic självklart för eventuella returkostnader.
Om beställd vara finns i lager skickas den samma dag under förutsättning att beställningen gjorts under arbetstider, beställningar som görs under kvällar och helger skickas nästkommande arbetsdag. Till detta tillkommer leveranstid vilken kan variera något. Normalt har du din vara inom 1-5 arbetsdagar, men kan ta längre tid under vissa perioder med hög arbetsbelastning. Vi gör allt vi kan för att du ska få din beställning så snart som möjligt.
Vi meddelar givetvis dig som kund om leveransen blir försenad. Notera också att om du har en användare och är inloggad när köpet genomförs så kan du senare gå in och följa din order under orderstatus.
Paket finns kvar hos ombud i fyra veckor vartefter de skickas tillbaka till oss, ej upphämtade paket kommer att debiteras med en avgift. Blir vi inte kontaktade på kundservice@rosmic.se inom 30 dagar efter det att varan skickats tillbaka till oss bibehåller vi oss rätten att återinföra varan i vårt sortiment, samt behålla en del av den inbetalda summan för att täcka eventuella extra kostnader och arbete som detta medför.
Blir vi kontaktade av kund som vill ha varan skickad ytterligare en gång efter missad uthämtning, står kunden för hela fraktkostnaden.
Vill du reklamera en vara eller ångra ett köp skickar du varan till följande adress:
rosmic ABDe personuppgifter som vi samlar in är endast de ni som kund fyller i vid köp. Dessa används för att skicka era varor till er och för att fraktbolaget skall kunna skicka er en avisering. Era uppgifter sparas i en krypterad databas i upp till 30 dagar.
Har du övriga frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till oss på mail.
E-postadress: kontakt@rosmic.se